Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Opis Konferencji

Po sukcesie I edycji Konferencji Naukowej „Języki specjalistyczne – nauczanie, badanie i tłumaczenie” Katedra Pedagogiki (Filologia Angielska) oraz Studium Języków Obcych Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej zapraszają na drugą edycją wydarzenia.

 

Termin konferencji: 1 grudnia 2016 roku


Język konferencji: angielski, polski


Celem konferencji jest zapoznanie się z trendami i wyzwaniami w nauczaniu i ocenianiu języków specjalistycznych (LSP), badaniami korpusowymi, badaniami prowadzonymi w zakresie glottodydaktyki specjalistycznej, dyskursu LSP, translatoryki specjalistycznej, roli nowych mediów w komunikacji specjalistycznej oraz wyzwaniami stojącymi przed tłumaczami LSP. Konferencja jest skierowana do nauczycieli LSP oraz do pracowników naukowo-dydaktycznych i doktorantów zajmujących się nauczaniem LSP, dyskursem LSP a także do tłumaczy zajmujących się przekładem LSP. W tym roku zapraszamy również fizjoterapeutów, ratowników medycznych oraz wykładowców na kierunku fizjoterapia i ratownictwo medyczne, którzy w swojej pracy zawodowej oraz naukowo-dydaktycznej korzystają z materiałów  obcojęzycznych oraz do  wszystkich zainteresowanych korzystających z LSP w życiu zawodowym.

 

Tematyka

Tematyka obejmuje, ale nie ogranicza się do następujących zagadnień:

Komunikacja specjalistyczna

Badania korpusowe

Kulturowe i społeczne uwarunkowania komunikacji specjalistycznej

Rola nowych mediów i technologii informatycznej w komunikacji specjalistycznej oraz dydaktyce języków specjalistycznych

Translatoryka specjalistyczna (m.in. przekład sądowy i prawniczy, przekład medyczny, przekład techniczny)

Terminologia specjalistyczna

Różnice między LSP i LGP (język do celów ogólnych)

Cechy dystynktywne LSP

Analiza dyskursów specjalistycznych

Dydaktyka języków specjalistycznych na uczelniach wyższych

Planowanie kursów języków specjalistycznych

Rola, wymagana wiedza i umiejętności nauczyciela języków specjalistycznych

Ocenianie w zakresie dydaktyki języków specjalistycznych

Ocena dostępnych materiałów dydaktycznych do nauczania języków specjalistycznych oraz do nauczania przedmiotowego w języku obcym

CLIL (zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe)na uczelniach wyższych a  dydaktyka języków specjalistycznych


 



 

Nasi partnerzy