Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Informacje

Studenci WSB na "Erasmusie" - wrażenia

ErasmusMarcin Piega, Sonia Leszczyńska, Przemysław Hadam, Piotr Kańtoch, Bartłomiej Bajek to studenci WSB, którzy aktualnie przebywają na wymianie studenckiej w ramach programu Erasmus. Marcin i Bartłomiej studiują w Pradze, natomiast Sonia, Piotr i Przemek przez cały semestr będą studentami belgijskiej uczelni w mieście Leuven

Sonia Leszczyńska, Przemysław Hadam, Piotr Kańtoch - studenci stosunków międzynarodowych - przebywają na wymianie Erasmus w Leuven.

1 lutego 2011 dotarliśmy do Leuven w Belgii, miejscowości gdzie spędzimy pół roku w ramach programu Erasmus. Nasze pierwsze wrażenie było bardzo pozytywne. Niewielka wręcz przytulna miejscowość, sporo ludzi (w tym większość młodych), dużo miejsc w których można spotkać sie ze znajomymi i spędzić milo czas jak restauracje, puby czy kluby.

Pierwszym naszym celem było oczywiście znalezienie mieszkania. Do mieszkania wprowadziliśmy się 9 lutego, do tego czasu mieszkaliśmy w hostelu. Poznaliśmy nowych świetnych ludzi z Hiszpanii, Włoch, Francji, Austrii czy Peru, zaczęliśmy chodzić na zajęcia które były bardzo ciekawe. Wykładowcy są tutaj bardzo sympatyczni i pomocni dla studentów we wszelkich sprawach dotyczących uczelni. Życie towarzyskie nabierało tempa i do tej pory tak jest.
Można powiedzieć że już całkiem dobrze „zadomowiliśmy" się tutaj przez co dni lecą bardzo szybko. Nasz wydział „ECHO" znajduje się w Heverlee (od naszego miejsca zamieszkania to mniej więcej 15min. Autobusem, 10min. na rowerze). Zajęcia na jakie uczęszczamy to European Studies, Cross-Cultural Communication, Comparative Law oraz English classes.

Przez tydzień uczestniczyliśmy w zajęciach w ramach International Marketing Week gdzie w mieszanych grupach (głównie ze studentami z Belgii czy Holandii z tutejszej szkoły) musieliśmy opracować projekt na najlepsze logo dla firmy organizującej nurkowanie. Oprócz pracy nad projektem były też organizowane różne formy rozrywki mające na celu głównie integrację tutejszych studentów ze studentami z Erasmusa zorganizowane przez uczelnię jak np. wycieczka do Antwerpii czy na pobliskie lodowisko. Zawsze po ciężkiej umysłowej pracy była chwila wytchnienia.

Sonia Leszczyńska - Erasmus

Korzystając z wolnego czasu odwiedzaliśmy pobliskie miasta. Byliśmy w Brukseli (na zdjęciu), w Antwerpii, w Ghent oraz w Bruges. Będąc w Brukseli oczywiście zwiedziliśmy Parlament Europejski który był głównym punktem wycieczki organizowanej przez naszą uczelnię. Na wstępie podczas pobytu w Parlamencie wysłuchaliśmy ciekawego wykładu na temat podstawowych informacji jak działa parlament a następnie zwiedzaliśmy go w całości.

Bartłomiej Bajek, student zarządzania - przebywa na wymianie Erasmus w Pradze.

Tak naprawdę od razu zaczęliśmy małymi kroczkami zwiedzać Pragę. Mnie osobiście bardzo przypadła do gustu ponieważ z jednej strony jest to bardzo nowoczesne miasto a z drugiej bardzo starodawne, stare kamienice, stare mosty. Naprawdę byłem pod wrażeniem tutejszej gospodarki, ponieważ jest na bardzo wysokim poziomie, komunikacja w tym mieście jest bardzo dobrze rozwiązana.

Można się poruszać bez problemu nie posiadając samochodu, metro jest świetnym rozwiązaniem, gdyż wszędzie można dojechać, także autobusy jeżdżą co 5 minut. Myślę że każdemu z nas Praga przypadła do gustu. Zwiedziłem wiele ciekawych miejsc, jak np. Most Karola czy Zamek na Hradczanach. Widok z tamtych okolic na Pragę jest niesamowity. Mieszkamy w akademikach na górze Strachov, gdzie znajduje się bardzo wiele boisk piłkarskich i koszykarskich, jest to idealne miejsce dla mnie ponieważ z miłości do sportów znalazłem się we właściwym miejscu. Poznałem wiele nowych znajomych, z którymi umawiam się na mecze piłki nożnej, czy na oglądanie meczy w telewizji. Dobrze się tu zaaklimatyzowałem w pierwszym miesiącu i myślę że będzie ciężko z stad wyjechać.
Uczymy się w Jan Komesky University, który jest dosyć małą szkołą, i mieści się w kilku osobnych budynkach, zostaliśmy dobrze przyjęci, jako studenci Erasmus.

Bartłomiej Bajek Erasmus Praga

Atmosfera w akademikach jest świetna, co sprzyja uprawianiu różnych sportów.
W tym miesiącu musieliśmy na Comercial Law wypromować Polskę i przedstawić naszą pracę. Na ekonomii zrobiliśmy prezentację na temat Polski - naszym zadaniem było przedstawienie wad i zalet naszego kraju. Z zagranicznymi znajomymi, zapisaliśmy się na
turniej piłki nożnej, który jest rozgrywany na boiskach przy akademikach każdego dnia.

Jest wręcz niesamowicie, wiele osób zna już podstawy naszego Polskiego języka, lecz mówią że jest bardzo trudny. Wyjazd Erasmus to najlepszy sposób do początków samodzielności.

Bartłomiej Bajek Erasmus Praga

Marcin Piega, student zarządzania - przebywa na wymianie Erasmus w Pradze.

Na początku mojego pobytu w Jan Amos Komensky University Prague, odbyło się spotkanie organizacyjne w naszym Uniwersytecie. Podczas spotkania poznałem plan zajęć , oraz szczegóły dotyczące pobytu oraz wszystkie potrzebne informacje dotyczące Pragi, takie jak: kwestia komunikacji miejskiej, biletów i legitymacji.Na spotkaniu organizacyjnym poznałem naszą grupę w której skład wchodzą osoby z całej europy Francji, Włoch, Bułgarii, Irlandii, Węgier, Portugalii i Słowacji. W trakcie pierwszych zajęć poznałem grupę studentów z Kazachstanu którzy uczęszczają ze mną na zajęcia takie jak: European Public Administration, Commercial Law, Economic Rewiew, Social Policy, Project management i Service And Production Management .

W kolejnym tygodniu podczas zajęć poznałem warunki zaliczeń przedmiotów oraz otrzymałem materiały od wykładowców. W lutym byłem też na prezentacjach studentów z różnych krajów, które odbywały się w klubie " P.M ". Zadaniem studentów z różnych części świata było przedstawienie prezentacji na temat swoich państw oraz znanych ludzi, marek, filmów, zabaw, czy ulubionych sportów pochodzących z tych państw. Podczas pierwszego spotkania zaprezentowali się studenci z Niemiec, Szkocji i Francji. Impreza odbywa się co tydzień przez cały rok akademicki i co tydzień prezentują się grupy studentów z innych państw. Z pewnością odwiedzę jeszcze tą imprezę, gdyż jest to ciekawa forma zabawy oraz daje dużo ciekawych informacji o innych państwach.

Poznaliśmy grupę innych Erasmusów, która mieszka w naszych akademikach i zżyliśmy się z nimi, okazali się bardzo pomocni oraz powiedzieli nam co warto jeszcze zwiedzić. Dowiedzieliśmy się też o ciekawych miejscach wartych zwiedzenia poza Pragą takich jak np : Parki narodowe czy małe miasteczka które są ważne historycznie.

Powrót do: Start » Dla studentów » Aktualności

Wirtualna Uczelnia

Logowanie do ProLib (Biblioteka)