Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Informacje

Wykład otwarty prof. zw. dr hab. Zbyszko Melosika

 

16 czerwca 2014 r. o godz. 15.00 w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej odbył się wykład otwarty pt. „Język angielski i procesy globalizacji. Między neokolonializmem a emancypacją”, który wygłosił prof. zw. dr hab. Zbyszko Melosik. Bezpośrednio po wykładzie prof. nadzw. dr hab.  Adrian Siadkowski dokonał prezentacji pt. „Marokańscy Berberzy i Tuaregowie- autentyzm czy komercjalizacja kultury?”, będącej podsumowaniem Objazdowego Seminarium Dyplomowego do Maroka, które odbyło się w marcu 2014 r.  


prof. zw. dr hab. Zbyszko Melosik – ur. 25.04.1956 w Poznaniu, od 1983 r. pracownik naukowy UAM w Poznaniu, gdzie uzyskał stopień doktora (1986), habilitował się (1994) i uzyskał tytuł profesora (1997); obecnie jest profesorem zwyczajnym; w 1991 r. był stypendystą Fullbrighta w Curry School of Education na University of Virginia w Charlottensville (USA), zaś w 1994 r. już wykładowcą na tej uczelni jako wizytujący profesor; wykładał ponadto w Nazareth College w Rochester (USA); najważniejsze publikacje: Współczesne amerykańskie spory edukacyjne – między socjologią edukacji a pedagogiką postmodernistyczną (Poznań 1994), Postmodernistyczne kontrowersje wokół edukacji (Toruń-Poznań 1995), Tożsamość, ciało i władza. Teksty kulturowe jako (kon)teksty pedagogiczne (Poznań-Toruń 1996), (red.) Ciało i zdrowie w społeczeństwie konsumpcji (Toruń-Poznań 1999), Teoria i praktyka edukacji wielokulturowej (2008). Sprawuje funkcję Dziekana Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytety Adama Mickiewicza w Poznaniu, jest:  członkiem Centralnej Komisji ds. Stopni i Tytułów, członkiem Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN; badaczem problemów edukacyjnych, w tym szczególnie kultury i edukacji amerykańskiej, specjalista w zakresie socjologii edukacji oraz pedagogiki porównawczej, w tym szczególnie w zakresie socjokulturowych kontekstów edukacji społeczeństw postmodernistycznych.

Powrót do: Start » Dla studentów » Aktualności

 
Wirtualna Uczelnia




Logowanie do ProLib (Biblioteka)




Nasi partnerzy