A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Nowa publikacja dr hab. Eugenii Rostańskiej, prof. AWSB

Nakładem Wydawnictwa Naukowego Akademii WSB ukazała się monografia autorstwa dr. hab. Eugenii Rostańskiej, prof. AWSB "Konteksty edukacji szkolnej w obszarach indywidualnych doświadczeń".

Fragment monografii:

"Myśląc o edukacji szkolnej, warto przyjrzeć się jej kontekstom w indywidualnym doświadczeniu. Na rezultat edukacji składa się bowiem to, co przeżywa i doznaje każdy uczeń indywidualnie, wzrastając w środowiskach rozwoju, uczestnicząc w sytuacjach komunikacyjnych, rozwiązując problemy, pokonując z wysiłkiem trudności i tworząc obraz samego siebie. Rozpoznanie tego, co doświadcza w czasie szkolnego uczenia się, nie z tekstu zaplanowanych programów i metodyczno-strukturalnych rozwiązań, jest kluczem do zrozumienia zmian widzenia roli edukacji szkolnej w kształtowaniu współczesnego społeczeństwa. Stąd pytanie badawcze: jakie są sytuacje, których doświadcza uczeń w czasie edukacji w szkole? Jakie jest sytuacyjne otoczenie czasu edukacji szkolnej? Odpowiedź stanowić mogą prezentowane w publikacji wyniki badań, będące dopełnieniem wcześniejszych i szerszych analiz obrazu edukacji i jej odbiorców, przedstawionego w publikacji Obraz Edukacji i jej odbiorców w kontekście doświadczania zmian mojego autorstwa (Rostańska, 2018)".

E-publikacja dostępna w księgarniach internetowych i w Booksbox.