Czy gry komputerowe myślą? - wykład
9.00 - 10.00
Sala: 122; WSB
Jak znaleźć drogę między dwoma punktami na mapie? W jaki sposób poruszają się ryby w ławicy? Jak przewidzieć w którą stronę zostanie uderzona piłka tenisowa przez tenisistę i co to wszystko ma wspólnego ze sztuczną inteligencją oraz grami komputerowymi? Zapewne niewiele osób się zastanawiało nad tym, a jeszcze mniej wie ile aspektów związanych z nauką o sztucznej inteligencji jest wykorzystywanych w grach komputerowych. Czym tak naprawdę jest inteligencja oraz na czym polega stworzenie „myślącej" gry uczestnicy dowiedzą się w trakcie zajęć.
mgr inż. Leszek Porębski - informatyk, doktorant w Instytucie Informatyki Politechniki Śląskiej na wydziale Automatyki, Elektroniki i Informatyki; obszar zainteresowań naukowych obejmuje zagadnienia programowania dźwięku i sztucznej inteligencji w grach komputerowych, predykcji szeregów czasowych oraz badanie rynków finansowych; współautor webowej wersji translatora polskiego języka migowego Thetos.
|
![]() |
Powrót do: Start » Festiwal Nauki » Program » 24 marca 2011