Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Tematyka konferencji

Na przestrzeni ostatnich lat rośnie w środowiskach biznesowych świadomość kluczowej roli, jaką odgrywa innowacyjność w tworzeniu przedsiębiorstw i ich sukcesie. Coraz szersze uznanie zyskuje potrzeba bardziej zrównoważonej innowacyjności, łączącej aspekty ekonomiczne, ekologiczne i społeczne. Wyzwania te, w połączeniu z ograniczonymi zasobami wewnętrznymi oraz wysokim ryzykiem i złożonością nasilonego sieciowania (społecznego) w ramach innowacyjności i przedsiębiorczości powinny nakłonić decydentów i innych interesariuszy do stymulowania i zapewniania niezbędnych środków na rzecz innowacyjności i przedsiębiorczości.

 

Celem konferencji jest międzynarodowa wymiana myśli, wyników badań i doświadczeń praktycznych w obszarze szeroko pojętch innowacji; prezentacja znaczenia procesów zarządzania innowacjami w konkurencyjnej i globalnej gospodarce oraz dyskusja nad aktualnymi problemami innowacji i przedsiębiorczości.

 

Do udziału w konferencji zapraszamy przedstawicieli środowiska nauki, kultury, edukacji, pomocy i integracji społecznej, jednostek samorządu terytorialnego, organizacji pozarządowych oraz środowisk biznesowych: menedżerów, animatorów, praktyków zainteresowanych problematyką innowacji i przedsiębiorczości. Szczególne zaproszenie kierujemy do studentów i doktorantów zainteresowanych problematyką innowacji.

 

 

Obszary problemowe konferencji: 

 

Innowacje w organizacjach

  • Innowacje w różnych modelach organizacyjnych
  • Zachowania menedżerskie a innowacyjność, wizjonerskie przywództwo
  • Holistyczne strategie innowacyjne      
  • Modele skutecznego wprowadzania zmian; Ryzyko i niepewność w procesach zmian
  • Proinnowacyjna kultura organizacji
  • Bariery innowacji, szanse i zagrożenia, opór wobec innowacji
  • Źródła finansowania innowacji
  • Wielopłaszczyznowe zarządzanie procesami zmian
  • Zarządzanie kapitałem ludzkim w kontekście innowacyjności

 

Stymulatory innowacyjności

  • Kreatywność a innowacje
  • Wyznaczniki przywództwa inspirującego
  • Cechy i zachowania kreatywnych pracowników; Promowanie kreatywności zespołu
  • Kultura kreatywna uwalniająca twórczość
  • Techniki wspierania, rozwijania i promowania pomysłów
  • Kreatywność „Turkusowej Organizacji”
  • Sektor kreatywny w rozwoju miast i regionów

 

Przedsiębiorczość - przyczyna i skutek innowacyjności

  • Wspomaganie i rozwój przedsiębiorczości
  • Kreowanie otoczenia innowacyjnego dla MŚP
  • Strategie działania małych i średnich przedsiębiorstw; Formy kooperacji MŚP
  • Systemy wsparcia przedsiębiorczości
  • Przedsiębiorczość intelektualna
  • Zarządzanie firmami rodzinnymi
  • Powiązania sieciowe w rozwoju terytorialnych systemów gospodarczych

 

Innowacyjność i zarządzanie procesami zmian

  • Innowacyjność gospodarki; Globalne i regionalne systemy innowacji  
  • Sterowanie dyfuzją innowacji otwartego rynku
  • Modelowanie procesów dyfuzji innowacji 
  • Koncepcje rozwoju współczesnych organizacji
  • Transfer technologii i działalność badawczo-rozwojowa
  • Mechanizmy funkcjonowania sieci innowacyjnych
  • Kapitał innowacyjny jako element kapitału wiedzy
  • Przedsiębiorczość i innowacyjność jako nowoczesna koncepcja rozwoju regionalnego 

 



 

Nasi partnerzy