NAUCZYCIEL - WIEDZA I DZIAŁANIE- Projekt realizowany w ramach Działania 9.4 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
 
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
 

     

    Tworzenie i wdrażanie autorskich programów nauczania
    Techniki multimedialne i grafika komputerowa w pracy nauczyciela
    Programowanie i planowanie pracy szkoły
    Edukacja dla bezpieczeństwa
    Interwencja pedagogiczna w trudnych sytuacjach szkolnych
    Animacja pedagogiczna w świetlicy szkolnej
    Kompetencja nauczyciela wobec praw ucznia
    Zewnętrzne źródła finansowania edukacji


    TWORZENIE I WDRAŻANIE AUTORSKICH PROGRAMÓW NAUCZANIA

    Program
    W trakcie kursu poruszone zostaną zagadnienia formalno-prawne, dotyczące planowania procesu dydaktycznego ze szczególnym uwzględnieniem programów nauczania, dopuszczaniem ich do użytku w danej szkole/przedszkolu oraz nadzoru nad ich realizacją oraz zagadnienia dotyczące konstruowania własnych/autorskich programów nauczania oraz ewaluacji efektów ich realizacji

    Miejsce i termin: Dąbrowa Górnicza; od lutego 2010 r.
    Ilość edycji: I – luty 2010 r., II – maj 2010 r., III – styczeń 2011 r.
    Liczba uczestników: 20 osób/grupa
    Liczba godzin: 10
    oraz
    Miejsce i termin: Cieszyn; kwiecień 2010 r.
    Ilość edycji: jedna
    Liczba uczestników: 20 osób/grupa
    Liczba godzin: 10

    TECHNIKI MULTIMEDIALNE I GRAFIKA KOMPUTEROWA W PRACY NAUCZYCIELA

    Progra
    Celem kursu jest opanowanie podstawowych narzędzi do przetwarzania grafiki rastrowej, uzyskanie umiejętności tworzenia prostej autorskiej prezentacji multimedialnej, a także nabycie kompetencji w tworzeniu i administrowaniu prostego serwisu internetowego.
    W programie m.in.:
    - automatyzacja procesów przetwarzania plików graficznych,
    - zastosowania formatów plików graficznych,
    - opracowanie materiałów do prezentacji multimedialnych,
    - importowanie i eksportowanie plików do prezentacji multimedialnej,
    - podstawy animacji komputerowej,
    - edycja symboli,
    - prosta interakcja w prezentacji multimedialnej,
    - podstawy tworzenia witryny internetowej.

    Miejsce i termin: Dąbrowa Górnicza; od marca 2010 r.
    Ilość edycji: I – marzec 2010 r., II – maj 2010 r., III – październik 2010 r., IV – styczeń 2011 r.
    Liczba uczestników: 15 osób/grupa
    Liczba godzin: 25

    PROGRAMOWANIE I PLANOWANIE PRACY SZKOŁY

    Program
    W czasie kursu zostaną omówione zagadnienia dotyczące organizowania działalności szkoły, opracowywania i wdrażania do realizacji programów oraz planów, a także oceny efektów ich realizacji, w kontekście podnoszenia jakości pracy szkoły.

    Miejsce i termin: Dąbrowa Górnicza; od marca 2010 r.
    Ilość edycji: I – marzec 2010 r., II – maj 2010 r., III – kwiecień 2011 r.
    Liczba uczestników: 20 osób/grupa
    Liczba godzin: 10
    oraz
    Miejsce i termin: Cieszyn; maj 2010 r.
    Ilość edycji: jedna
    Liczba uczestników: 20 osób/grupa
    Liczba godzin: 10

    EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA

    Progra
    Celem kursu jest zapoznanie uczestników z treścią programową przedmiotu „Edukacja dla bezpieczeństwa”. W trakcie kursu omówione zostaną zagadnienia związane z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa oraz działaniami, które należy podjąć w sytuacjach kryzysowych, np. zagrożenia życia i zdrowia. Uczestnicy kursu wezmą również udział w zajęciach z zakresu udzielania pierwszej pomocy.

    Miejsce i termin: Dąbrowa Górnicza; kwiecień 2010 r.
    Ilość edycji: jedna
    Liczba uczestników: 20 osób
    Liczba godzin: 60

    INTERWENCJA PEDAGOGICZNA W TRUDNYCH SYTUACJACH SZKOLNYCH

    Program

    Kurs obejmuje swoim zakresem następujące zagadnienia:
    - interwencja kryzysowa w szkole. Możliwości działań nauczyciela
    - psychologiczne aspekty postępowania z uczniem trudny
    - trening asertywności i przeciwdziałania agresji w szkoleProblemy w uczeniu się dzieci ze środowisk marginalizowanych
    - nauczyciele i rodzice w procesie wychowania. Zasady postępowania w trudnych sytuacjach szkolnych
    - system całodobowej opieki nad dziećmi z rodzin z problemami opiekuńczo-wychowawczymi.
    - interwencja pedagogiczna wobec agresji w szkole
    - sposoby rozwiązywania konfliktów szkolnych

    Miejsce i termin: Dąbrowa Górnicza; od kwietnia 2010 r.
    Ilość edycji: I – kwiecień 2010 r., II – październik 2010 r.
    Liczba uczestników: 30 osób/grupa
    Liczba godzin: 60

    ANIMACJA PEDAGOGICZNA W ŚWIETLICY SZKOLNEJ

    Program
    Kurs obejmuje swoim zakresem następujące zagadnienia:
    - podstawy pracy opiekuńczej w świetlicy szkolnej
    - wykorzystanie dramy kreatywnej w animacji pedagogicznej
    - drama plastyczna w pracy świetlicy szkolnej
    - animacja muzyczno-ruchowa w pracy świetlicy szkolnej
    - wybrane elementy arteterapii w animacji pedagogicznej
    - choreoterapia jako działanie pedagogiczne

    Miejsce i termin: Dąbrowa Górnicza; marzec 2010 r.
    Ilość edycji: jedna
    Liczba uczestników: 25 osób
    Liczba godzin: 60

    KOMPETENCJA NAUCZYCIELA WOBEC PRAW UCZNIA

    Program
    Kurs obejmuje swoim zakresem następujące zagadnienia:
    - charakterystyka podstawowych źródeł prawa w polskim systemie prawnym
    - prawo oświatowe – podstawowe pojęcia, problemy, definicje
    - prawa człowieka, a prawa dziecka. Prawa człowieka, a prawa ucznia
    - podstawowe prawa ucznia – źródła, umiejscowienie
    - statut szkoły – konstytucja szkolna, czy fikcja?
    - nadzór pedagogiczny nad przestrzeganiem praw ucznia i dziecka
    - odpowiedzialność dyscyplinarna nauczycieli
    - kary dyscyplinarne i ich konsekwencje. Uprawnienia nauczyciela w postępowaniu dyscyplinarnym
    - geneza rządowego programu Bezpieczna i przyjazna szkoła
    -
    konstruowanie statutu szkoły i programu wychowawczego z uwzględnieniem praw człowieka
    - nadzór dyrektora szkoły nad przestrzeganiem praw człowieka i rola szkoły w edukacji z zakresu praw człowieka.

    Miejsce i termin: Dąbrowa Górnicza; od kwietnia 2010 r.
    Ilość edycji: I – kwiecień 2010 r., II – styczeń 2011 r.
    Liczba uczestników: 30 osób/grupa
    Liczba godzin: 15
    oraz
    Miejsce i termin: Cieszyn; październik 2010 r.
    Ilość edycji: jedna
    Liczba uczestników: 30 osób/grupa
    Liczba godzin: 15

    ZEWNĘTRZNE ŹRÓDŁA FINANSOWANIA EDUKACJI

    Program
    Celem kursu jest przekazanie uczestnikom wiedzy na temat możliwości rozwoju edukacji poprzez wykorzystanie zewnętrznych źródeł finansowania. W trakcie kursu zostaną omówione zagadnienia związane z pozyskiwaniem funduszy ze środków UE,  środków krajowych
    i organizacji pozarządowych, a także praktycznym pisaniem wniosku o dofinansowanie projektu. Uczestnicy zostaną również zapoznani z zasadami uczestnictwa w partnerskich projektach
    dla szkół.

    Miejsce i termin: Dąbrowa Górnicza; od kwietnia 2010 r.
    Ilość edycji: I – kwiecień 2010 r., II – październik 2010 r.
    Liczba uczestników: 20 osób/grupa
    Liczba godzin: 20
    oraz
    Miejsce i termin: Cieszyn; styczeń 2011 r.
    Ilość edycji: jedna
    Liczba uczestników: 20 osób/grupa
    Liczba godzin: 20



 
Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Copyright 2009 by Jacek Uroda
Więcej informacji na temat Europejskiego Funduszu Społecznego znajduje się na stronach http://www.efs.gov.pl