Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Informacje

CV i LM w pigułce, Twoje kompendium wiedzy! 

 

Zarejestruj się i pobierz bezpłatnego ebooka

 
 
 
 
 
 

4 porady, jak budować swoją markę osobistą

Personal branding daje wiele korzyści: zwiększa prawdopodobieństwo otrzymania dobrej pracy, pozwala lepiej wypaść na rozmowie kwalifikacyjnej i wpływa pozytywnie na naszą wiarygodność w oczach pracodawcy. Sprawdź, jak świadomie i profesjonalnie zacząć budować swoją markę osobistą.

Porada 1: Określ swoje atuty


Z pewnością posiadasz wiele cennych kompetencji i mocnych stron, które wyróżniają Cię na tle konkurentów. Musisz je tylko w sobie odkryć. Zastanów się, w czym jesteś dobry, co lubisz robić i w jakich dziedzinach masz doświadczenie. Zapytaj bliskich, co cenią w Tobie najbardziej. Dzięki temu uda Ci się stworzyć wiarygodny opis siebie, co zapoczątkuje proces budowania marki osobistej. Odpowiedz sobie również na pytania:

  • Jakie są moje wiodące cechy?
  • Jakie mam wady?
  • Co mogę w sobie udoskonalić?
  • W czym mogę być pomocny?

Porada 2: Odkryj wartości, z którymi się utożsamiasz


Personal branding jest czymś więcej niż tylko budowaniem wizerunku, który dowolnie wykreujesz. Chodzi przede wszystkim o to, aby być autentycznym i mieć swoje wartości – Twoje działania muszą pokrywać się z komunikatem wysyłanym na zewnątrz. Przykładowe wartości w marce osobistej to: uczciwość, profesjonalizm, otwartość, indywidualizm, kreatywność.


Porada 3: Załóż blog lub własną stronę www


Pokaż, że jesteś pasjonatem, ekspertem w swojej dziedzinie i zacznij dzielić się wiedzą. Własna witryna może stać się profesjonalną wizytówką – również podczas starań o pracę. Zadbaj o merytoryczne treści i ciekawą oprawę wizualną. Będzie to też dobre narzędzie do budowania relacji z odbiorcami, a w niektórych przypadkach nawet z klientami.


Porada 4: Zdefiniuj swoje cele


Dlaczego w ogóle zależy Ci na budowaniu własnej marki? Dokładne określenie celów jest niezwykle ważne, ponieważ ułatwia ich późniejszą realizację. Jeśli nie wiemy, do czego dążymy, nasze działania są chaotyczne i nieefektywne. Zastanów się, dlaczego robiłeś różne rzeczy dotyczące Twojej kariery w przeszłości. Działania wizerunkowe mogą być podyktowane na przykład chęcią dotarcia do większego grona odbiorców lub tworzenia fundamentu pod własną firmę.

Przeczytaj również: porady.pracuj.pl/zycie-zawodowe/wymiar-czasu-pracy-na-pelny-etat-jak-go-okreslic

 

Powrót do: Start » Akademickie Biuro Karier | Oferty pracy | Oferty praktyk | Porady » Aktualności

 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Działanie 4.1 Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni

Nasi partnerzy

Kontakt

Akademickie Biuro Karier

adres: ul. Cieplaka 1c,

41-300 Dąbrowa Górnicza

 

tel: 32 295-93-29

e-mail: abk@wsb.edu.pl